Follow me on:

  • 950_4878245

Zaczynasz trenować i zdajesz sobie sprawę z tego, że musisz też zmienić dietę. A z czym kojarzy Ci się dieta dla ćwiczącego mężczyzny? No jak to z czym – z białkiem! I najchętniej w naszej diecie umieścilibyśmy jajka i pierś z kurczaka 🙂 proste i z odpowiednią wartością odżywczą. Ale jak długo można wytrzymać na tych składnikach? No ja długo nie mogłem. Ale na szczęście wcale nie trzeba się katować. Przecież istnieje bardzo dużo różnych źródeł białka, dzięki czemu można zachować dietę zdrową, ale też smaczną i zróżnicowaną.

A zatem gdzie znajdziemy białko?

1.Produkty pochodzenia zwierzęcego

Chcę tylko zauważyć, że wybierając poniższe produkty, zawsze dobrze jest zwrócić uwagę na etykietę. Okazuje się bowiem, że produkty różnych producentów mogą mieć różne wartości odżywcze, a w tym również różną ilość białka.

Warto jednak w diecie uwzględnić takie produkty jak:

  • mięso – wołowina, cielęcina, schab, pierś z kurczaka, pierś z indyka, polędwica wieprzowa;
  • ryby – halibut, sardynki, łosoś, tuńczyk, filet z pangi, tilapia;
  • nabiał – ser żółty, twaróg naturalny, jogurty greckie, jaja, mleko.

2.Produkty pochodzenia roślinnego

Białko można także pozyskać z produktów pochodzenia roślinnego. Dzięki temu duża część produktów pojawiających się w diecie, staje się źródłem białka.

To również dobra wiadomość dla wegetarian – oni również mogą wzbogacać dietę o białko, które ma ogromne znaczenie w czasie trenowania.

Oto produkty, które warto w diecie uwzględnić:

soczewica, groch, fasola czerwona, ciecierzyca, bób, groszek zielony, fasola szparagowa,

nasiona dyni i słonecznika,

pistacje, migdały, nerkowce, orzechy włoskie i laskowe,

płatki owsiane,

kasza gryczana i jaglana, kuskus, ryż brązowy i biały,

rodzynki, daktyle, suszone morele.

Z produktami pochodzenia roślinnego trzeba jednak uważać. Wiele z nich zawiera także tłuszcze i dlatego nie mogą stanowić zbyt dużej porcji w codziennej diecie. Wtedy dostarczalibyśmy sobie dużą dawkę zbędnych kalorii 🙂 te produkty mogą być zatem jedynie dodatkiem do posiłków.

Musicie jednak przyznać, że mamy możliwość komponowania naprawdę ciekawych i smacznych posiłków.

Share