Follow me on:

  • 1318_5148396

Myślę, że każdy facet chciałby się pochwalić umięśnionym „sześciopakiem”. Zazwyczaj liczą się dla nas walory estetyczne – każdy zwraca na to uwagę. Ale warto zaznaczyć, że wyćwiczony i umięśniony brzuch ma jeszcze inną zaletę – staje się podporą w czasie innych ćwiczeń i pomaga wykonywać je w prawidłowy sposób.

Oczywiście osiągnięcie takiego efektu nie jest łatwe. Ale pocieszę was, jak pocieszałem kiedyś siebie – to jest możliwe 🙂 ważna jest tutaj oczywiście dieta, która sprawi że mięśnie brzucha nie będą zasłonięte tłuszczem. No i nie obędzie się bez ćwiczeń. Jednak chcę zauważyć, że sporą część z ćwiczeń na mięśnie brzucha można wykonywać w domu. Także ludzie – czas się zmotywować i wziąć do roboty. A zapewnia – naprawdę warto!

1.Brzuszki, brzuszki, brzuszki

To oczywiście najpopularniejsze z możliwych ćwiczeń, które automatycznie kojarzy się nam z mięśniami brzucha. I na tym koniec pozytywów 🙂 okazuje się bowiem, że większość osób ma złą technikę ćwiczenia i o efekty będzie im naprawdę trudno. Oto kilka wskazówek dotyczących prawidłowego wykonywania brzuszków:

-stopy leżą płasko na ziemi,

-kolana są zgięte pod kątem 90 stopni,

-ręce zakładamy z tyłu głowy,

-ruchy pochodzą z brzucha, a nie pleców,

-ciało unosimy ponad podłogę, a nie ciągniemy do kolan,

-nie opadamy na podłogę, ale cały czas utrzymujemy ciało nad nią, by napinać mięśnie brzucha.

Poza podstawową wersją mamy jeszcze kilka możliwości, np. brzuszki ze skrętem, brzuszki z wyciągniętymi ramionami i brzuszki bananowe.

2.Deska

To ćwiczenie polegające na podnoszeniu tułowia w podporze przodem. Brzmi ciekawie, co nie 🙂 po prostu leżymy na brzuchu z wyprostowanymi nogami, ręce trzymamy pod twarzą, a później podnosimy ciało i trzymamy je na zgiętych ramionach, a z tyłu na czubkach palców stóp. Ważne, by napięte były mięśnie brzucha.

3.Rowerek

Kolejne klasyczne ćwiczenie 🙂 rowerek zna każdy, jednak dla ćwiczenia mięśni brzucha ważne jest to, by w czasie wykonywanie go ruchy stabilizować właśnie napinając mięśnie brzucha. Z czasem można zacząć ćwiczyć też wersję ze skrętami bocznymi.

4.Inne możliwości

  • ćwiczenia z piłką gimnastyczną,
  • ćwiczenia na drążku, np. unoszenie kolna do klatki piersiowej

Jedna istotna uwaga – ćwiczenia te obciążają kręgosłup, dlatego należy na niego uważać. Jeżeli czujesz, że ma on dosyć – daj mu odpocząć 🙂

Share

Może Ci się spodobać