Follow me on:

  • 775_4836253

Muszę przyznać, że to jedno z podstawowych pytań, które zadają amatorzy treningów. Z pełnym zapałem zaczynamy ćwiczyć, robimy to intensywnie, bo oczekujemy niezwykłych efektów. A tutaj zaskoczenie – nasze ciało ulega kontuzji czy przeciążeniu. Dlatego proponuję już na początku zorientować się, co zrobić, by do tego nie dopuścić. Oto kilka praktycznych podpowiedzi.

1.Rozgrzewka

Oczywiście kluczem do sukcesu jest rozgrzewka. Wiem, że wydaje się to już nudne – każdy chciałby od razu zacząć trening 🙂 ale to naprawdę jest ważne, o czym sam się przekonałem. Nasze ciało po prostu trzeba, powtarzam trzeba przygotować do treningu. Przy czym oczywiście rozgrzewkę dostosowujemy do swoich potrzeb i możliwości – ale to jest osobny temat.

Trzeba pamiętać również o tym, że brak rozgrzewki nie tylko zwiększa ryzyko kontuzji, ale też sprawia, że mamy ograniczone ruchy mięśni – a to prowadzi do tego, że ćwiczenia wykonujemy w sposób nieprawidłowy, angażując nie te części ciała.

2.Nawadnianie

Organizm będzie działał sprawniej jeżeli zostanie odpowiednio nawodniony. Dlatego w czasie treningu starajcie się cały czas pić wodę – często i małymi łykami. Dzięki temu cały czas zachowacie odpowiednio poziom wody w organizmie.

Drobna uwaga – najlepiej pić wodą źródlaną.

3.Prawidłowy oddech

Przyznam, że jest to coś, co mnie zaskoczyło. Kiedy dowiedziałem się, że dla bezpiecznego treningu ważny jest sposób oddychania, puknąłem się w głowę 🙂 Ale to rzeczywiście jest ważne. Już tłumaczę dlaczego :

-ćwiczenia na bezdechu sprawiają, że mięśnie są niedotlenione i zwiększa się ryzyko kontuzji,

-nieprawidłowy sposób oddychania prowadzi do wad postawy – może nawet stać się tak, że kręgosłup zmieni położenie w danym miejscu, zaczną się różne uciski i bóle.

Trzeba się zatem nauczyć prawidłowo oddychać. A niestety to wymaga pracy i współpracy z własnym ciałem – tak, by oddychać w sposób naturalny

4.Nie pić alkoholu przed treningiem

Wielu osobom wydaje się, że jeżeli wieczorem napije się alkoholu, to rano nie ma już problemu. Ale to nie prawda. Zazwyczaj należy wstrzymać się z treningiem na około 24 godziny, a porywach do 48 godzin. Jest to ważne, ponieważ alkohol wysusza mięśnie i sprawia, że ryzykujemy zerwanie mięśni lub ścięgien.

Naprawdę warto trzymać się tych rad, a dzięki temu Wasze treningi też będą bezpieczniejsze.

Share

Może Ci się spodobać