Follow me on:

  • 705_3556629

Już pisałem o tym, jak ważna jest w czasie treningu rozgrzewka i jak wiele osób o niej zapomina 🙂 myślę sobie, że może się tak dziać dlatego, że ludzie nie do końca wiedzą, jak trzeba się rozgrzewać, albo po prostu nie mają odpowiedniego dopingu w samym sobie (dlatego czasem warto zwrócić się do kogoś o pomoc i wsparcie. W moim poprzednim wpisie wyraziłem swoje przemyślenia odnośnie: Mateusz Grzesiak opinie). A uwierzcie mi – to może być naprawdę motywująca część treningu. Poza tym jak czujemy, że nasze ciało się rozgrzewa, to aż chce się zacząć normalny trening. Żebyście mogli poczuć to samo, podpowiadam jak taką rozgrzewkę zaplanować i odpowiadam na najczęściej pojawiające się w związku z tym pytania 🙂

Jak długa musi być rozgrzewka?

Ogólnie rzecz ujmując – nie da się tego określić jednoznacznie. Pewnie ta odpowiedź nie zadowoli części z was. Ale taka jest prawda. Wszystko zależy od rodzaju planowanego treningu, jego intensywności oraz organizmu. Każdy organizm ma bowiem inne potrzeby – jeden rozgrzewa się szybciej, a inny wolniej. Inaczej przygotowuje się organizm do lekkiego, a inaczej do ciężkiego treningu. Czasami będzie to 10 minut, a czasami pół godziny. Chcecie jednak konkretów – a więc rozgrzewajcie się do momentu, aż zaczniecie się porządnie pocić 🙂

Czy zawsze trzeba się rozgrzewać?

Wiele osób sądzi, że są takie rodzaje treningów, które zwalniają z rozgrzewki. Zapominają o niej również ci, którzy ćwiczą w domu. To nie jest żadne usprawiedliwienie! Rozgrzewka potrzebna jest zawsze – po prostu nasze ciało trzeba przygotować na inny rodzaj działania.

Jak ma wyglądać rozgrzewka?

Rozgrzewka ma spełniać dwa wymagania.

Po pierwsze, ma być dynamiczna. Zatem wykonujmy takie ćwiczenia jak wymachy rękami i nogami, przysiady, kopnięcia, podskoki itp.

Po drugie, ma angażować wszystkie części ciała. Musimy zatem wykonać taki zestaw ćwiczeń, który skupi się na każdej części ciała – od głowy po stopy. Przyznam, że naprawdę dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z rozgrzewek praktykowanych w szkole – pamiętacie? Robiliśmy po kolei ćwiczenia na każdą partię ciała, od góry do dołu.

Czy się rozciągać?

Większość osób potwierdza, że lepiej unikać rozciągania statycznego – czyli rozciągania, które wykonuje się w spoczynku, a pozycję ciała utrzymuje przez jakiś czas.

Warto natomiast stawiać na rozciąganie dynamiczne – czyli to, które odbywa się w trakcie różnych ćwiczeń, np. wymachów.

O rozgrzewce wiecie już sporo – zatem do roboty! Ciekawe czy i Wam się spodoba ten etap ćwiczeń 🙂

Share

Może Ci się spodobać