Follow me on:

  • 16802511222_b69704858e_z

Myślę, że wszyscy zgodzą się z tym, że pompki należą do najpopularniejszych ćwiczeń. Idealnie nadają się do poprawienia wyglądu ramion i klatki piersiowej. Zapewne większość z nas kojarzy głównie pompki w wydaniu klasycznym – wykonywane na rozstawionych rękach. Ale czy wiedzieliście, że pompki można robić jeszcze na kilkanaście różnych sposobów? Ja kiedyś nie wiedziałem 🙂 są to pompki o różnym stopniu trudności, angażujące różne mięśnie, a więc idealne dla różnych osób. Poniżej lista z krótkim opisem niektórych możliwości.

1.Pompki klasyczne – wykonywane na rozstawionych dłoniach, ciało oparte na ramionach, nogi na placach. W czasie wykonywania pompek uginamy łokcie i opuszczamy ciało do dołu, a później ramiona prostujemy.

2.Pompki damskie – wykonywane na kolanach. Ręce oparte na podłożu, ramiona wyprostowane, a nogi oparte na kolanach. Ćwiczenie polega na uginaniu łokci i opuszczaniu tułowia – jak w wypadku klasycznych pompek.

3.Pompki z leżeniem – wykonywane jak w wersji klasycznej, ale w momencie opuszczenia tułowia, należy się położyć na brzuchu. Później podnosimy ręce oraz unosimy pozostałą część ciała.

4.Pompki tricepsowe – w tej pozycji należy rozstawić dłonie na szerokość barków i wysuwając głowę do przodu. W czasie wykonywania pompek opuszczamy tułów i zginamy łokcie – tutaj jednak szczególny nacisk pada na mięśnie tylne ramion.

5.Pompki diamentowe – zmienia się ustawienie rąk. Należy dłonie trzymać obok siebie, układając z palców diament i w takiej pozycji opuszczać ciało. Na tym polega zasadnicza trudność tej wersji.

6.Pompki z głową do dołu – ciało opieramy na wyprostowanych rękach, unosząc wysoko pośladki, a stopy opierając na palcach. Ćwiczenie polega na uginaniu ramion i opuszczaniu głowy w stronę podłogi.

7.Pompki odwrócone – wykonujemy je w podporze tyłem – palce skierowane do przodu, pośladki opuszczone w dół. W czasie ćwiczenia należy uginać łokcie i opuszczać biodra niżej, a później prostować ręce i biodra podnosić do góry.

8.Pompki przy ścianie – stojąc przy ścianie pochylamy się do przodu i wykonujemy pompki – uginamy łokcie przysuwając się do ściany, a później je prostujemy. W czasie wykonywania ćwiczenia należy utrzymywać wyprostowany tułów.

9.Pompki na jednej nodze – pozycja wyjściowa jak przy wersji klasycznej, ale unosimy do góry jedna nogę. Opuszczamy się na ramionach i podnosimy do góry.

To tylko kilka możliwości, warto zapoznać się jeszcze z innymi 🙂

Share

Może Ci się spodobać

Comments

  • Marian

    Written on 10 lutego 2017

    Super artykuł. Chętnie będę się przyglądać kolejnym wpisom autora, bo zapowiada się
    nieźle.

    Odpowiedz
  • pracownia artystyczna

    Written on 2 października 2017

    Super strona i jeszcze lepszy artykuł. Ciekawy, przemyślany, nowatorski.
    Czekam na więcej

    Odpowiedz
  • Malowanie ścian

    Written on 3 października 2017

    Doskonałe ujęcie zagadnienia, wiele wnoszące do
    tematu. Niestety, nie ze wszystkim mogę się zgodzić,ale i tak gratuluję autorowi.

    Odpowiedz