Follow me on:

  • b9eb1d05893a4a538c02d0dea669bfe4

Przepalone mięśnie – ten zwrot dość często słyszymy w czterech ścianach siłowni, nierzadko także czytamy o nim na różnego typu forach dyskusyjnych. Przepalić mięśnie jest dość łatwo, jeżeli nie znamy techniki wykonywania konkretnych ćwiczeń. Można jednak tego uniknąć!

Co oznacza przepalenie mięśni?
Z przepaleniem mamy do czynienia wówczas, kiedy ćwiczymy zbyt intensywnie czy często, a jednocześnie nie dajemy swojemu organizmowi paliwa w postaci bogatego w składniki odżywcze pożywienia. Wówczas nierzadko znajduje się on na skraju wyczerpania. Związane jest to także z faktem, iż osiągamy coraz gorsze wyniki (gdy powinno być całkiem odwrotnie). Obwody i masa mięśniowa stopniowo i nieuchronnie zmniejszają się. Nierzadko zdarza się, że po przepaleniu mięśni pojawia się zjawisko ich uszkodzenia.
Jak do tego nie dopuścić?
Musimy pamiętać, że naszemu organizmowi należy się regeneracja i solidny odpoczynek. Jeden dzień w tygodniu bez ćwiczeń to absolutne minimum, jeżeli nasz trening jest wyczerpujący.
Nie zapominajmy także o odpowiednim odżywieniu każdej komórki naszego ciała. Szczególnie w przypadku ćwiczeń siłowych (ale nie tylko, w cardio także to bardzo istotne) niezwykle ważną wolę odgrywa odpowiednio zbilansowana dieta.
Dodać warto, że jeśli mieliśmy przerwę w treningach, nie możemy od razu narażać naszych mięśni na naprawdę duży wysiłek. Róbmy to stopniowo, aby nie dopuścić do ich szybkiego przepalenia. Nierzadko osoby młode, rozpoczynające dopiero swą przygodę z treningami, pragną osiągnąć satysfakcjonujące je wyniki jak najszybciej. Ćwiczą zatem zbyt dużo i zbyt często, narażając swoje mięśnie na przepalenie. Pamiętajmy zatem, aby zachować tak zwany złoty środek, a wtedy tego typu „atrakcje” nie będą nam znane.
Jeżeli nie do końca wiemy, jak ułożyć swój trening, by przynosił on dobre rezultaty bez narażania naszych mięśni na niebezpieczeństwo, poprośmy o radę profesjonalnych trenerów. Oni bowiem w swej karierze zetknęli się już z niejednym trudnym przypadkiem, zatem na pewno posłużą nam odpowiednią radą i wsparciem w tej kwestii. Szanujmy swoje ciało także podczas treningów!

Share

Może Ci się spodobać

Comments

  • Jan

    Written on 24 lutego 2017

    Cieszę się że znalazłem ten post w internecie dopiero co zaczynam przygodę z treningami, a moja wiedza w tym kierunku jest minimalna.
    Wiele osób płaci większe pieniądze za trening tylko dlatego że korzysta z porad trenerów i dietetyków. Myślę że po przeczytaniu tego postu wiele by zaoszczędzili.

    Odpowiedz